Eşin Sevgilisine Tazminat

Eşimin Sevgilisine Manevi Tazminat Davası Açabilir miyim?

Eşinizin sizi aldattığını öğrendiniz ve bu nedenle de eşinizden boşanmak istiyorsunuz. Eşinize karşı boşanma davası açıp boşanma ile birlikte nafaka, maddi ve manevi tazminat vb. talep edeceksiniz. Ama sinirleriniz o kadar yıpranmış durumda ki bunlar yetmiyor daha fazla şeyler yapmak hatta eşinizin birlikte olduğu kişiye karşı da dava açabilmek ve onu da zor durumda bırakmak istiyorsunuz.

Pratikte bu konunun ne kadar etik olduğu tartışılıyor olsa da hukuken aldatan eşin sevgilisine karşı manevi tazminat davası açma hakkınız bulunmakta olup açılan ve şartları taşıyan davalarda da aldatan eşin sevgilisinin aldatılan tarafa tazminat ödemesine karar verilmektedir.

Bu Davanın Kabul Edilebilme Şartları:

Eşinizin sevgilisine karşı açtığınız bu davanın kabul edilebilmesi için belli şartların bulunması gerekmektedir.

• Öncelikle aldatan eş ve sevgili arasında duygusal ya da fiziksel bir ilişkinin bulunması gerekir, bu ilişkinin tek defalık olması da mümkündür.
  • 3. kişi sevgilinin aldatan kişinin evli olduğunu bilerek duygusal ya da fiziksel ilişki kurmuş olması gerekmektedir.
  • Ayrıca bu kişinin özgür iradesiyle bu ilişkiye girmiş olması gerekir (gazoz içine gizlice atılan ilaçlar ya da tehdit nedeniyle o kişiyle birlikte olmak zorunda kalmışsa tazminat ödeme yükümlülüğü olmayacaktır).
  • Son olarak da açılacak dava manevi tazminat davası olduğu için aldatılan eşin bu ilişki nedeniyle kişilik haklarının zedelenmiş olması gerekmektedir.

Mahkemelerin ve Yargıtay’ın hangi gerekçeye dayanarak tazminat kararına hükmettiklerini merak ediyorsanız işte mahkeme kararlarına geçen gerekçeden bir bölümünü aşağıda sunuyorum.

“Evlenmeyle eşler arasındaki evlilik birliği kurulmuş olur. Eşler birlikte yaşamak, birbirine sadık kalmak ve yardımcı olmak zorundadır.” biçimindeki düzenleme gereğince evli bir kimsenin evlilik dışı birlikteliği, diğer eşin sosyal kişilik değerlerine saldırı niteliğindedir. Bu eyleme, evliliği bilerek katılan kişi de diğer eşin uğradığı zarardan sorumludur. Davalı, davacının eşi ile evli olduğunu bilerek, duygusal ve cinsel ilişkiye girdiğine göre, Borçlar Kanunu’nun 49 maddesi gereğince manevi tazminatla sorumlu tutulmalıdır.”

Bu konu ile ilgili bence ilginç olan durum boşanma aşamasında yani boşanma davası devam ederken de tarafların sadakat yükümlülüğünün devam ediyor olması ve bu süreçte boşanma aşamasında olan kişi ile birlikte olacak 3. kişilerin de tazminat ödemekle yükümlü olacağı gerçeğidir. Çekişmeli boşanma davasının kesinleşmesinin ortalama 3 yıl süreceği düşünüldüğünde tarafları bu sürece hala birbirlerine sadık kalmaya zorlamak ve başkası ile birlikte olanı cezalandırmanın ne kadar doğru olduğunu tartışmak gerekecektir bence.